Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ulkonäkö
> Nahka roikkuu nopean laihtumisen jäljiltä, korjaantuuko se? [Asiantuntijavastaus]
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Nahka roikkuu nopean laihtumisen jäljiltä, korjaantuuko se? [Asiantuntijavastaus]
Heinämö
torstaina, 20. heinäkuuta 2006 klo 11:36
Olen laihtunut vajaassa kahdessa kuukaudessa 8,5 kiloa. Aloitin kyllä tämän ohjelman ohjeiden mukaan, mutta sitten elämäntilanteeni tuli niin vaikeaksi, että ruokahalu on kadonnut. Ensimmäisen kahden viikon jälkeen en ole kirjannut tänne muuta kuin painon ja vyötärön ympäryksen. Nyt ongelmana on, että "paikat" roikkuu. Liikun kuitenkin jonkun verran. Miten kauan kestää, että nahkakin kutistuu, vai kutistuuko se enää viisikymppiseltä? Heinämö
Tommi Vasankari
Asiantuntija 2006-2007
maanantaina, 31. heinäkuuta 2006 klo 14:44
Hei!
Onnittelut hyvästä laihdutustuloksesta!
Laihduttajat törmäävät usein ongelmaan, jossa iho on numeron tai pari liian suuri huomattavan painonpudotuksen jälkeen. Iho kutistuu ja kiinteytyy kuitenkin monilla jopa lähes normaaliksi. Ihon palautuminen on kuitenkin yksilöllistä ja ikä siihen myös vaikuttaa. Kolmekymppisen iho palautuu keskimäärin nopeammin ja paremmin kuin kuusikymppisen, mutta yksilöt eroavat suuresti toisistaan. Ihon kiinteytymistä voi auttaa myös sopivalla kyseisen alueen lihaksia vahvistavalla liikunnalla. Ja aikaa pitää antaa riittävästi, puhutaan vähintään viikoista.
killutin
lauantaina, 14. toukokuuta 2011 klo 21:10
Hei,
olen parin vuoden sisään laihtunut yhteensä noin 30-40 kg. Vielä olisi tarkoitus laihtua jokunen viisi-kymmenen. Olen 21-vuotias. Huomasin jossain vaiheessa, että rintani alkoivat tyhjentyä, ja koska ne olivat suurimmillaan jotain E:tä tai F:ää, ja normaalisti B:ta, huomasin ylimääräisen ihon. Ja mitä eteenpäin prosessi eteni, sitä enemmän sitä ilmestyi.
Luulin, että rintani olisivat ainoa ongelma, mutta...
Nyt kun olen vihdoin suht lähellä normaalipainoani, olen huomannut, että muuallakin kehossani on ylimääräistä "ihoa" ja löysää. Ja tunnen, kun kävelen esimerkiksi, kuinka hyllyn - minun on pakko pitää sukkiksia jonkinlaisena tukena esimerkiksi, en voi oikeastaan laittaa housuja päälle sillä ne tuntuvat epämukavilta. Mikään paikka ei pahemmin roiku vielä, mutta huomaan, että nahka on jotenkin siinä pisteessä, ettei se suostu enää tästä pidemmälle pienenemään. Kun puristan itseäni lähestulkoon mistä tahansa kehoni osasta, ihoa on vain liikaa ja se menee rypyille.
Esimerkiksi mitä enemmän laihdun, sitä pahemmin napani menee piiloon. :/
En tiedä miten se lääketieteellisesti on mahdollista, sillä tähän asti iho pysyi suhtkoht hyvin mukana, oiskohan jotain tekemistän ihon "muistin" jne kanssa?
Kysymykseni on asiantuntijoille ja niille esitetty, joilla löytyy kokemusta asiasta. Paraneeko tämä "hyllyvyys" ja iho ajan kanssa, liikunnan ja painojennoston avulla? Vai voinko odottavani elää loppuelämäni 80-vuotiaan ruumiissa?
Oloni on hyvin epämukava kun kävellessäkin sitä vaan tuntuu ettei kroppaan ole minkäänlaista ns. otetta ja lihat hyllyy ihan omaan tahtiinsa. Läskiä ei enää niin paljon ole, mutta ulkonäkö ei laihtumisen ansiosta parane, vain huononee.
Future hasn't happened, the past is gone, so I figured the only thing is, what we do with the present depends entirely on us.
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
Verkkiksen laihdutusryhmä
tänään
kello 22:28
Liikunta
»
Motivaatiomantrasi?
tänään